May 26, 2011

HAMPA

kenapa aku hampa??
aku bukan setakat hampa malah kecewa,sedih,marah..
hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa peritnya perasaanku ini..
ok r, aku nk bercerita sikit kenapa aku mesti hampa??

Tanggal 24 Mei 2011 aku telah mendapat berita gembira..
kerana aku dapat menyambung pelajaranku ke peringkat Diploma..
Kementerian Politeknik menawarkan aku ke Politeknik Seberang Perai, Penang..
Jurusan Diploma Pengajian Perniagaan(Pengurusan) PPM.. selama setahun 2 semester..

aku berasa gembira sangat kerana dapat further my studies..
ini harapan parents aku jgk, dpt diploma pun jadi r.. tak kn sijil je..
my parents pun dah happy dgn khabar aku y telah dapat smbung diploma..
malah, parents aku dah nak minta cuti utk hantar aku pd 5/7/2011 ini..

pada masa yang sama, aku telah mendapat panggilan kerja,
dari syarikat Bright Prospect at PeeJay.. mereka suruh aku datang interview..
company itu suruh aku set a time to be interviewed but aku buat do no..
company 2 kol pn aku tak angkat cz aku fikir aku dah nk sambung belajar..

yang menghampakan aku sekarang ialah..
Pada 26/5/2011 aku telah mendapat berita yang amat mendukacita..
kwnku di PSAS telah mengupdate status pd group SPP JULAI 2009 (PSAS)
"berita buruk lagi menyedihkan.. integrasi bkn batch kite sesi jun ni"
yang telah diupdate oleh mira.. aku terkejut dengan berita ini..
aku betol2 xpercaya dengan berita yang mira sampaikan..

dengan tidak mempercayai kata-kata mira, aku sendiri telefon kementerian politeknik..
dan akhirnya memang benar kata2 mira bahawa kemasukan sessi jun bkn utk kami..
gamaknya mmg xde rezeki aku utk sambung belajar untuk sesi Jun ini..
jawapan yang telah diberi oleh Kementerian ialah..........
Keputusan yang mereka telah beri akan dibatalkan serta merta..
mereka bilang sesiapa yang mohon integrasi menggunakan result sem 2 akan dibatalkan

kenapa mereka approvekn permohonan kte owg klu result sem 2 tak boleh pakai..
ini salah mereka juga.. dah bg harapan kat kami aleh2 dibatalkan..
siapa yang tak hampa kalau jd cmni??
hanya tuhan sahaja yang tahu.. takpe r,mayb ad hikmah disebalik semua ini..

mungkin Allah nak aku kerja dulu,cari duit dan tolong mak ayah aku
yang selama ini aku byk sshkn mereka dan byk gunakan duit mereka..
tak pe wani.. wani kena byk2 kn bersabar yer... cari kerja dlu yer..

Ary Khamis depan aku ade interview di PJ..
aku berharap agar aku mendapat kerja di company itu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN..
doakan kejayaan aku di dunia dan di akhirat..

-wani-